ברבור בטרנספורמציה
- יואב רודה
- 31 במאי
- זמן קריאה 1 דקות

כשאני מתרגל, אני משתדל לא למשטר את ההכרה, אלא לתת לזרם התודעה חופש. למרבה המזל, לא מעט פעמים המחשבה שלי נודדת אל מחוזות האומנות. באחד הימים, עלה לי רעיון לטקסט קצר שבו אני 'מתקשר' עם הציירת הילמה אף קלינט.
Hilma instructed me how to construct this beat
every little detail must fit
start with flowers, deep waters, then earth
finish with a fly...the great gig in the sky
כוונתי ב'תקשור' היא מעבר למצב תודעה שבו חשתי כאילו הילמה דיברה אלי. כמובן שאני מודע לכך שזו הרגשה סובייקטיבית, המבוססת על המטען הרגשי והשכלי שצברתי לאחר חשיפה לאומנותה וקריאה עליה.
She said: these are accurate descriptive works of art
Kandinsky thought he was the first, I knew I was last but not least…
glancing through the shadow of the big mist
הילמה אף קלינט הייתה אומנית פורצת דרך, חלוצת הציור המופשט במאה העשרים. היא הקדימה את וסילי קנדינסקי בתפיסת האומנות, בסגנון ובאינטגרציה של תפיסות מדעיות ורוחניות. למרות חדשנותה ואיכות עבודותיה, היא נשארה אלמונית, והתגלתה רק ארבעים שנה לאחר מותה.

בטכניקת 'צילום ההקרנה' אני מבצע טרנספורמציה בדימוי קיים על ידי הקרנתו על אובייקט ולכידתו שוב במצלמה. הטכניקה מאפשרת לי לעבד את התמונה בצורה אופטית.

Comments